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CB500 Four "Kobra" by Nils Jan K - Leverkusen, Germany
Read its story inside! 


"The Kobra is my first own project before starting “KlassikKustoms“ in 2014 (now "Fate Customs"). It was in 2012 when I bought that bike from an oldtimer collector. ... It had a red rotten frame and beige covers and tank in very bad conditions. The engine wasn't running, it had no documents, no keys, lots of parts were missing and I even didn't know if she will ever work again. It was more a parts collection ready for the trash than a motorcycle".

"La Kobra è stato il mio primo progetto personale prima di fondare la "KlassikKustoms "nel 2014 (oggi "Fate Customs"). Era il 2012, quando ho comprato la moto da un collezionista oldtimer. ... Aveva il telaio rosso ormai e la carrozzaria color beige in pessime condizioni. Il motore non partiva, non aveva documenti né chiavi, un sacco di parti mancanti e non avevo idea se avrebbe mai funzionato. Era più una collezione di ricambi pronta per la pattuniera che una moto".



"I wanted the bike flat and low… I needed an original tank with patina first. I love patina and the Honda fuel tanks of the 70's. They tell the whole story of a bike. They are the keeper of the bike's soul. That was my imagination of a perfect bike and fitted my attitude right. A bike I don't need to wear fancy leather boots and a white scarf on, I didn't want that classic cafe style. I wanted something new school were I can wear my clothes on the way I look. So I reached out my hand to the almighty fate again and found the tank I always wanted for the bike. And with the tank, the seat came in the same week. It was made of steel sheet. Good work. I painted it in the same colour as the tank. I lowered the suspension from 350mm to 260mm chrome style shocks. Changed the front tire to Avon Speedmaster 3.50 and the back tire to 4.00 MK2. I shortened the frame and made the seat fit. Mounted a handmade leather seat pad. Lowered the front forks about 40mm. Builded a custom exhaust muffler from of a Harley exhaust pipe by cutting it and making it fit. And I am not sorry for that, Harley guys! Now the bike has become real in the way I always wanted it and I can finally say, I am done with it. There's nothing I would change and that satisfies me on every day with the Kobra". 

"Volevo una moto piatta e bassa ... Avevo prima bisogno di un serbatoio originale d'epoca però. Amo la patina e serbatoi Honda degli anni '70. Raccontano tutta la storia di una moto. ne sono il custode dell'anima. Così immaginavo la moto perfetta e adatta al mio stile. Una moto su cui non avrei avuto bisogno di indossare stivali di pelle e una sciarpa bianca. Non volevo il classico stile cafe. Volevo qualcosa di nuovo che si adattasse al mio stile e abbigliamento abituale. Così ho rivolto nuovamente la mia mano all'onnipotente destino e ho trovato il serbatoio che avevo sempre voluto. E con il serbatoio, ho trovato la sella nella stessa settimana. Si è in lamiera d'acciaio. Ben fatta. L'ho verniciata nello stesso colore del serbatoio. Ho ridotto l'interasse degli ammortizzatori da 350 a 260 millimetri. Cambiato il pneumatico anteriore con un Avon Speedmaster da 3.50 e il  posteriore con uno da 4.00 MK2. Ho accorciato il telaio sottosella e costruito la sede della sella. Montato una nuova sella in pelle fatta a mano. Sfilato la forcella di circa 40 mm. Costruito un finale di scarico custom partendo da un terminale Harley tagliato e adattato. E non mi dispiace affatto, con buona pace degli Harley boys! Ora ho la moto che avevo sempre voluto e posso finalmente dire di essrmi realizzato. Non c'è niente che vorrei cambiare e che non mi soddisfi completamente della Kobra".



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