Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]



The Yamaha XV920R was introduced in 1981, along with the XV750 Virago. Compared to the cruiser Virago, the XV920 was geared toward European style sport-touring, had a larger engine displacement and featured a "standard" styling and technical features. It had a unique enclosed chain final drive, a 20 cm large headlamp, a high-capacity fuel tank, and rear-set controls and footpegs. Like the Virago, it had a stamped-steel backbone frame, also serving as part of the air-induction system and a mono-shock rear suspension. The European model, called "TR1"had a 980 cc engine and was built from 1982 to 1986. Questa è l’ottima interpretazione di Down and Out Choppers. This interpretation is by Down and Out Choppers. Probably not an example of brand new style, but certainly a very nice and charmy build.

La Yamaha XV920R è stata presentata nel 1981, insieme alla Virago XV750. Rispetto alla cruiser Virago, l'XV920 si ispirava allo stile europeo sport-turing, aveva una cilindrata maggiore ed era caratterizzata da caratteristiche tecniche e stile stradale. Aveva una trasmissione finale a catena dedicata, un grande faro anteriore da 20 cm, serbatoio carburante di grande capienza e pedane arretrate. Come la Virago, aveva un telaio monotrave in acciaio stampato, che aveva anche funzione di induzione dell'aria e un mono posteriore. Il modello europeo, denominato "TR1" aveva un motore di 980 cc ed è stato costruito dal 1982-1986. Questa è l’ottima interpretazione di Down and Out Choppers. Forse non il Massimo dell’originalità: ma squadra che vince non si cambia.






1 comment:

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.

Bottom Ad [Post Page]