Latest news

Friday, 21 June 2013

Corsaiola by Venier Custom



Today I had the pleasure to receive from Stefano Venier of Venier Customs the pics of his last release named La Corsaiola (the sporty). La Corsaiola is a special cafe racer almost entirely handmade on a 1989 Motoguzzi V75

Oggi ho avuto il piacere di ricevere da Stefano Venier di Venier Customs le foto della sua ultima realizzazione denominata La Corsaiola . La Corsaiola è una special cafe racer quasi interamente fatta a mano sulla base di una Motoguzzi V75 del 1989.




Stefano is Italian but lives in NYC. His collectible motorcycles are remade in Italy by a crew of designers, mechanics and body workers and are sold in the Venier Customs shops, one in Brooklyn and two in Veneto. The V75 in the pictures has been heavily modified with several custom parts like the tank, the fenders,the battery cover, the new handmade leather saddle. The rear frame has been shortened and reshaped much more skinny than the original. The exhausts are vintage Mistral. Footrests and handlebars are by Taron. All electrics are new and custom made. The lights were replaced. The final touch is the attractive painting B&W... Really a nice piece of iron which i strongly hope will remain in Italy to enjoy or eyes in front of the coolest city cafes.


Stefano è italiano ma vive a New York. Le sue moto da collezione sono ricostruite in Italia da una squadra di progettisti, meccanici e carrozzieri e sono vendute nei negozi Venier Customs: uno a Brooklyn e due in Veneto. Il V75 delle immagini è stato significativamente modificato con diverse componenti artigianali quali il serbatoio, i parafanghi, il coperchio della batteria, la nuova sella in pelle, fatti a mano. Il telaio posteriore è stato accorciato e rimodellato più filante rispetto all'originale. Gli scarichi vintage sono Mistral. Pedane e manubrio sono Taron. L’impianto elettrico è stato riprogettato, appositamente realizzato, e fari e frecce sono stati sostituiti. Il tocco finale è l’accattivante verniciatura in bianco e nero. .. Davvero un bel ferro che spero fortemente rimarrà in Italia per la gioia dei nostri occhi, di fronte ai caffè più cool della città.

2 comments:

stefano epis said...

Luke... hai messo 2 volte la parte in inglese !! :)

Inazuma Luke said...

Shit happens when you work overnite...
Riscrivo la parte in italiano e la metto al più presto.
Grazie e... 1000 scuse ai lettori

Post a Comment

I commenti non firmati saranno rimossi.